مجازی سازی دسکتاپ یکی از تحولات مهم سال 2016 بود. در این سال شرکت VMware با ارائه نسخه هفتم برنامه VMware Horizon مجازی سازی دسکتاپ را وارد مرحله تازه ای کرد. در این مقاله می خواهیم نگاهی به vmware horizon یا همان مجازی سازی دسکتاپ داشته باشیم. در ادامه همراه رایکانت باشید.

نگاهی به نرم افزار vmware horizon

نرم افزار جدید vmware horizon به طور اساسی دنیای مجازی سازی را تغییر داده است. vmware توانسته سرعت و امنیت بیشتری را برای کاربران ارائه کند. از طرف دیگر با افزایش سرعت عملکرد شرکت شبکه و کاربران نیز 30 درصد افزایش داشته است. با استفاده از vmware horizon هزینه ها تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

انجام محاسبات در کوتاه ترین زمان ممکن

امروزه کاربران می توانند به کمک vmware horizon از سرعت بیشتری در انجام محاسبات بهره مند شوند. مجازی سازی دسکتاپ با امکان دسترسی کاربر به منابع قدرتمند تر سرعت و دقت انجام محاسبات را افزایش داده است. در دنیای جدید Mobile Cloud، ارائه و مدیریت سرویس‌ها به کاربران نهایی با ابزار سنتی PCمحور یا PC-Centric بیش از پیش دشوار گردیده است. مشکلاتی مثل Data Loss و Image Draft از چالش های اصلی سازمان ها به شمار می آید. اگرچه نصب و راه اندازی vmware horizon در ابتدا برای بخش IT هزینه بر است اما به تدریج سازمان می تواند به کمک این سیستم هزینه های خود را کاهش دهد.

مقالات مرتبط: پچ کورد شبکه چیست

دسکتاپ ها و برنامه ها به عنوان یک سرویس در vmware horizon
vmware horizon7 این امکان را برای واحد IT فراهم می کند تا تصاویر را به منظور مدیریت آسان به صورت متمرکز کنترل کرده و هزینه ها را کاهش دهد. از طرف دیگر با استفاده از VMware Horizon 7، برنامه‌ها و Desktopهای مجازی و یا Hosted، از طریق یک پلتفرم جداگانه برای کاربران قابل عرضه خواهد بود. به این ترتیب همه برنامه ها در یک فضای کاری منسجم و یکپارچه قابل دسترسی خواهد بود. به این ترتیب منابع مورد نیاز در سریع ترین زمان ممکن در دسترس کاربران است.

vmware horizon چیست؟

Desktopها و برنامه‌های ارائه شده از طریق یک پلتفرم مجزا
Desktopها و برنامه‌های مجازی یا Hosted از طریق یک پلتفرم جداگانه برای مدیریت آسان ارائه می‌گردند؛ و بسیار آسان و سریع در تمامی موقعیت‌ها و تجهیزات در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

VMware Horizon 7، یک پلتفرم جداگانه را با استفاده از Microsoft Remote Desktop Services (RDS)، Desktopهای مجازی و برنامه‌های ThinApp ، برای ارائه برنامه‌های ویندوز و Sessionهای دسکتاپ مشترک (Shared Desktop) از سرور ویندوز ارائه می‌نماید. به این ترتیب کار با برنامه بسیار ساده تر و کاربردی تر خواهد بود. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با خدمات متنوع رایکانت به صفحه پشتیبانی شبکه مراجعه بفرمایید.

فضای کاری کاملا دیجیتال

واحد فناوری اطلاعات شرکت به کمک مجازی سازی دسکتاپ می تواند اعتبار سنجی در لحظه را مدیریت و پشتیبانی کند. مدیریت سرویس‌های شناسایی مانند Active Directory و LDAP را تسهیل نموده و دسترسی سفارشی و زمینه‌ای(Contextual) کاربران به منابع را از طریق یک فضای کاری یکپارچه فراهم نماید. VMware Horizon 7 از احراز هویت دو مرحله ای پشتیبانی می کند. این احراز هویت شامل Biometric و Smart Card می باشد. به این ترتیب امنیت فضای دیجیتال مورد استفاده افراد و سازمان ها کاملا تایید می شود. این نرم افزار توسط دولت فدرال ایالات متحده آمریکا مورد تایید قرار گرفته است. همین مساله می تواند خیال شرکت ها را از بابت اطلاعات خودشان راحت کند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با خدمات شبکه رایکانت به مقاله اکتیو شبکه مراجعه بفرمایید.

فضای نرم افزار vmware horizon
ارائه Just-in-Time و فوق العاده سریع دسکتاپ مجازی با استفاده از تکنولوژیInstant Clone
فناوری Instant Clone Technology به همراه App Volumes نیازهای زیرساختی شبکه را کاهش داده است. از طرف دیگر استفاده از این تکنولوژی امنیت سیستم را به طرز چشمگیری ارتقاء می دهد. با استفاده از VMware Horizon می توان در زمانی کوتاه دسکتاپ جدید کاربران به همراه برنامه های کاربردی را در اختیار آن ها قرار داد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مفاهیم شبکه به صفحه اترنت چیست مراجعه بفرمایید.

تجربه کاربری عالی نرم افزار VMware Horizon

VMware Horizon از یک رابط کاربری عالی استفاده می کند. به کمک این رابط کاربری، کاربران هیچ مشکلی در کار با سیستم نخواهند داشت. استفاده از قابلیت Blast Performance نیز نرم افزار را بسیار دسترس پذیر و کاربردی کرده است. Blast Performance از موارد زیر پشتیبانی می کند:

Blast Unity Touch:
تسهیل فرآیند اجرای ویندوز بر روی موبایل از طریق تجربه بصری و عمیق کاربر در خصوص تجهیزات

Blast Local Access:
دسترسی به تجهیزات Local، درایوها، USB و لوازم جانبی تجهیزات

Clientهای Horizon با Blast:
یکپارچه سازی Clientها جهت ایجاد تجربیات ارزشمند در تجهیزات و موقعیت‌ها

Blast Adaptive UX:
دسترسی مطلوب به WAN و LAN از طریق مرورگر HTML یا استفاده‌ از PCoIP توسط کاربر Horizon و یا پروتکل‌های Blast Extreme. قابل ذکر است که Blast Extreme با ساختاری هدفمند، برای Mobile Cloud بهینه بوده و براساس پروتکل H.264 و مبتنی بر استاندارد صنعتی ارائه گردیده است.

Policy های هوشمند با دسترسی آسان
در VMware Horizon به واسطه‌ی Policyهای هوشمندتر، زمینه‌ای و مبتنی بر Role ارتقا می‌یابد. از ویژگی های مهمی که Policy نرم افزار VMware Horizon از آن پشتیبانی می کند، می توان به موارد زیر اشاره کنیم.

از امنیت زمینه‌ای و مبتنی بر Role برای کاربران پشتیبانی نموده و Policyهایی را با اتکا بر کاربر، تجهیزات یا موقعیت به سهولت تعیین می‌نماید.
SSO به طور ایده‌ال باید دسترسی بدون رمز عبور و با یک کلیک را برای سرویس‌های Windows Desktop ارائه نماید.
مدیریت فرآیند شناسایی را در میان منابع شناسایی (Identity Sources) تسهیل نموده و دسترسی آسان کاربران به منابع را از طریق یک فضای کاری یکپارچه فراهم می‌نماید.
vmware horizon با قابلیت های زیاد و امکانات مناسب
در این مقاله به بررسی نرم افزار vmware horizon پرداختیم. نرم افزاری که امکانات و قابلیت های زیادی دارد. تجربه کاربری مناسب و سرعت بالا از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار است. در انتهای مقاله پیشنهاد می کنیم برای استفاده از خدمات شبکه رایکانت با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید. همکاران ما آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

بیشتر بدانید: کابل تلفن مخابراتی و کاربرد های آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 16 =